Laatste foto's

Predikant van 2001 - 2009

2001-2009_Geralda_Gijsbert_Rohaan

Gijsbert Rohaan

Geboren op 31 augustus in Hasselt, opgegroeid in het naburige Zwolle. Hier doorliep hij het plaatselijk gymnasium. In Utrecht studeerde hij theologie en volgde hij ook de kerkelijke opleiding. Koos als hoofdvak godsdienstfilosofie, en was naast de studie ook actief in de Theologische StudentenGemeenschap ‘Themelios’, waar hij naast andere taken ook het voorzitterschap heeft vervuld. Tijdens de studie ontmoette hij zijn vrouw Geralda van de Kamp, met wie hij in september 1997 in het huwelijk trad.

In 2000 rondde hij zijn studie af. In januari 2001 werd hij samen met zijn vrouw beroepen in de gecombineerde gemeenten Herveld en Slijk-Ewijk. Daar vervullen zij samen 1 predikantsplaats. Was bovenplaatselijk actief o.a. door namens de classis Nijmegen afgevaardigde te zijn voor de synode van de (toen pas verenigde) Protestantse Kerk in Nederland. Op 22 november 2009 afscheid genomen van de gemeente te Herveld en op 29 november als predikant te Gramsbergen bevestigd.